Milyen szép mondat, és milyen egyszerű kimondani, sőt még leírni is. Na de a megvalósítása, a megélése már azt kívánja, hogy tegyünk, dolgozzunk is egészségünkért és boldogságunkért. Ám mit és hogyan?
Az egészséges, minőségi élet sajnos önmagában nem feltétlenül elegendő a boldogságunkhoz, de komoly szerepet játszik benne. S mint ahogy kisebb-nagyobb céljaink eléréséért is gyakran sok-sok követ kell megmozgatnunk, így ez esetben is…Sőt!
Számodra mi a Boldogság? Ki, kik, vagy mi adja az örömet? Alapvetően boldog embernek gondolod magad? Miért lehetsz hálás?  Mi az, amiben változtatnál?- Ezekre a kérdésekre érdemes választ adnod magadnak, akár minden reggel.

Én, hála Istennek, nem panaszkodhatom, hiszen szerető családban élek, a munkám valójában nem is a munkám, hanem a hobbim és a szenvedélyem, kedves emberek vesznek körül, van időm néha akkor is pihenni fél órát, mikor mások épp dolgoznak (mivel általában reggel vagy este tartok edzést), nem vagyok súlyos beteg… és még sorolhatnám, de inkább leírom, hogy mik azok a dolgok, amik segíthetnek Neked abban, hogy “minőségibb” életed legyen, hogy jobban érezd magad akárcsak egy kicsivel is.

1.

Mozogj rendszeresen

Ne lepődjön meg senki, de az 1. pontom a rendszeres testmozgás. Vagyis, ha még sosem sportoltál, vagy nagyon régen, akkor csak: testmozgás. Kezdd el ma, menj el egy fitness terembe, klubba, vagy ki a szabadba és végezz olyan edzést, amire azt mondod: na jó, ehhez még kedvem is van. (azért írom így, mert sejtem, hogy oly sok év üldögélés után az 1. “sportos órára” nem könnyű rávennie magát az embernek.)

Ha rendszeresen mozogsz, akkor…:) egészen más (jobb!) lesz a közérzeted, könnyebben kezeled majd a stresszes helyzeteket, nyugodtabb leszel, fittebb és frissebb, a fizikumod is jobb lesz, szervrendszered, szíved-tüdőd állapota is kedvezőbb lesz, satöbbi, satöbbi, satöbbi

2.

Pihenés és aktív kikapcsolódás

Nem hangzik rosszul. Sokaknak mégis nehéz kikapcsolniuk. A munkahelyről hazaérve is dolgoznak, ha nem is a számítógép, vagy iratok előtt/fölött, de agyban igen…És ez nem jó. Szakíts időt a pihenésre! Nem csak a suli és munka után, hanem az edzések után, között is. Adj időt szervezetednek, agyadnak, testednek, hogy regenerálódjon, hogy utána újra 100%-osan tudjon működni.

Masszázs, egy forró, levendulás fürdő, esti lágy zene gyertyafényben…
És ha már nem vagy álmos és fáradt, akkor nincs is jobb, mint hétvégén, vagy akár egy laza hétköznapon egy kis séta a természetben, vagy múzeum-látogatás, görkorizás a ligetben, kiállítások, mozi, színház…Annyi lehetőség van szerencsére. S ráadásul sokhoz még pénzre sincsen szükség.

3.

Tudatos, egészséges táplálkozás 

Címszavakban: Ne egyél “szenny-kaját”, igyál kevesebb alkoholt, étkezz napi 5-ször, mértékletesen. Kerüld a cukrot (váltsd ki pl. nyírfacukorral, stevia-val), fogyassz teljes kiőrlésű pékárut, ne éhezz, igyál sok folyadékot és egyél sok nyers zöldséget.

4.

Kapcsolatok, közösség 

Persze, hogy egyedül sokszor sportolni sem szeretünk, kirándulni sem szívesen megyünk, enni is úgy jó, ha többen vagyunk az asztalnál és  nem véletlen, hogy moziban sem sűrűn látunk embereket “magányosan”. Ahhoz, hogy teljes legyen életed, szükség van az emberi kapcsolatokra, a jó kapcsolatokra és a közösségi programokra. Tölts időt a családoddal, bulizz a barátokkal,találkozz rendszeresen a barátnőiddel-a rohanó hétköznapokban se hanyagold el azokat, akiket szeretsz. Legyen havi minimum  2-3 este, amit a pároddal kettesben töltesz. Ha nagyon nincs időd összehozni a találkozót egy baráttal, legalább hívd fel…Akár most!

5.

Káros szenvedélyek kerülése

Igen most jön a ne dohányozz, ne igyál alkoholt és ne drogozz című rész. De komolyan. Viszont túlzás lenne azt javasolni, hogy pl. egy évforduló, vagy buli alkalmával ne igyál meg egy-két pohár pezsgőt se. A dohányzásnak és a drogoknak mondjuk teljesen ellene vagyok, de erről nem én fogok senkit jó útra téríteni. Mindenki tudja, hogy károsak az egészségre,a sportban is teljesítményromboló hatásuk van, mégis sokan élnek ezekkel a “szerekkel”. És ha már valaki rászokik, akkor nehéz letenni róluk, de úgy gondolom, ez is elhatározás és akarat kérdése.

6.

Szeresd magad

Szeresd magad annyira, hogy foglalkozz magaddal (és most nem a külsőségekre gondolok) minden nap. Erősítsd magadban minden nap a jó tulajdonságaidat, azokat az értékeket, eredményeket, amikre büszke lehetsz. A hibáidat próbáld kijavítani, de fogadd el, hogy Te sem vagy tökéletes; viszont valamiben, sok mindenben különleges vagy…-Mik ezek a dolgok?

Pulay Szilvi